Films en seriesFilms en series

maandag 24 augustus 2009

Bond in Plymouth

Wat heeft James Bond met de Engelse havenplaats Plymouth? Niets ben ik bang.

Met het schaamrood op de kaken moet ik bekennen dat ik nog nooit in Engeland ben geweest. Wel een aantal keer in Amerika, maar Groot-Brittannië heeft mij gek genoeg nog nooit over de vloer gehad. Heel jammer. Niet in de laatste plaats voor het Verenigd Koninkrijk zelf.

Aankomende vrijdag reis ik per boot naar Plymouth, om vervolgens direct per trein weer naar het vaste land van Europa terug te keren. Voor het eerst en voor heel even in hét land van James Bond. Vandaar mijn vraag: wat heeft James Bond met Plymouth?

Omdat ik uit mijn hoofd geen enkele overeenkomst zou kunnen noemen, vreesde ik geen enkele link tussen Bond en Plymouth. Maar hiep hiep hoera, na enig speurwerk blijkt dat Pleimuiden in Tomorrow Never Dies dubbelt als marinebasis in de Zuid- Chinese Zee. Geen wonder dat het mij niet meteen begon te dagen.

Ik zal bij het eerste de beste Chinese restaurant in Plymouth eens informeren...

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures