Films en seriesFilms en series

woensdag 31 maart 2010

I didn't recognize you with your clothes on

Ik roep het al jaren: laat mij het nou eerst even checken!

Vandaag in mijn favoriete dagblad De Pers een uitgebreid achtergrondartikel over geheime diensten. Met op de voorpagina een mooie ankeiler in de vorm van Roger Moore in zijn hoogtijdagen als James Bond. Niks mis mee. Altijd plezierig om Bond onverwachts tegen te komen.

Ik begrijp ook wel dat hij erbij wordt gehaald, ook als het om een serieus artikel over de geheime dienst gaat. Het fictieve karakter staat immers nog altijd model voor spionage. Maar... hoe klein deze bijdrage ook is, het moet natuurlijk wel kloppen.

'I didn't recognize you with your clothes on', staat er met grote letters te lezen. Daaronder opnieuw een foto van Moore met het bijschrift 'Commander James Bond tegen Miss Anders in Moonraker'. Leuke quote, inderdaad afkomstig uit een Bond-film, maar nĂ­et uit Moonraker. Andrea Anders en de betreffende one liner komen uit The Man with the Golden Gun. Ook uit de jaren zeventig, ook met Roger Moore, maar het gaat om de betrouwbaarheid: als zelfs zo'n klein, nietszeggend en totaal onbelangrijke opleuking onjuist wordt weergegeven - wat moet ik dan van de rest van de tekst verwachten, van zaken waar ik geen verstand van heb? Dat zal dan toch ook niet helemaal zuiver zijn...

Het gaat juist om dit soort nuances waar velen de mist mee ingaan. Al die Bond-films, die lijken toch op elkaar? Wat maakt het de argeloze lezer dan uit?

Niks.

Maar wat heeft het dan voor zin dat ik mij ooit op de website van De Pers heb aangemeld als expert?

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures