Films en seriesFilms en series

dinsdag 4 november 2014

Van Hoytema bevestigt deelname Bond 24

De Nederlandse cameraman Hoyte van Hoytema werkt momenteel aan Bond 24. Dat zegt hij vandaag in het AD. Zijn naam werd in september al gelinkt aan de nieuwe Bond-film, maar tot op heden is er nog geen officiële bekendmaking gedaan.


Van Hoytema staat nu in de picture vanwege Interstellar, de nieuwe film van Christopher Nolan die donderdag in Nederland in première gaat. Zijn werk voor die film wordt alom geroemd. Speculaties over een Oscar-nominatie kunnen daarom niet uitblijven.

Op de set van Interstellar in IJsland

In het AD zegt Van Hoytema niet te denken aan een Oscar. "Ik wil het lot niet tarten. Voorlopig ben ik druk in de weer met de nieuwe James Bond-film. Daar heb ik nu bijna dagelijks besprekingen over. Hopelijk beginnen we nog dit jaar met draaien. Maar ik mag er verder niets over zeggen."

Van Hoytema accepteerde de klus niet per se vanwege James Bond. "Nee, ik kijk altijd eerst naar de regisseur. Dat deed ik met Interstellar ook. In dit geval was het Sam Mendes die ik enorm bewonder en met wie ik graag wilde werken. Dat ik nu bij de franchise van James Bond ben betrokken is prachtig. Als je toch aan een filmserie moet meerwerken, dan maar James Bond."


Lees hier het complete interview van Ab Zagt met Hoyte van Hoytema.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures