Films en seriesFilms en series

vrijdag 25 september 2015

Sam Smith geeft 'kijkje in het hart' van 007

Sam Smith heeft met zijn James Bond-nummer Writing's on the Wall een poging gedaan een kijkje te geven in het hart van de geheim agent. "Ik heb het nummer geschreven met de gedachte dat ik even James Bond was."

Dat zegt de zanger in een interview met Morning Edition, zo schrijven verschillende media.

Het themanummer voor de nieuwe James Bond-film Spectre is vrijdag officieel uitgekomen en voor iedereen te beluisteren. Als inspiratie voor het nummer probeerde Smith zich in James Bond te verplaatsen.

"Mijn muziek is mijn dagboek, een samenvatting van mijn leven. En ik wilde die eerlijkheid ook in Writing's on the Wall naar voren laten komen. Ik wilde de kwetsbaarheid van James Bond naar voren halen, een kijkje in zijn hart geven", aldus de 23-jarige zanger.


Het nummer schreef Smith in ongeveer anderhalf uur en nam in die tijd ook de eerste versie op. Die eerste versie vonden hij en schrijver Jimmy Napes zo goed klinken, dat ze 'm ook hebben gebruikt in het eindresultaat: in het achtergrondkoor van de zanger is ook zijn eigen stem te horen.

"Als het refrein start, moet het groots voelen. Ik wilde dat het klonk alsof alle lucht uit je longen wordt gezogen. En dat het dan langzaam opbouwt tot de grote explosie."


Writing's on the Wall is in zijn geheel te beluisteren via Spotify en voor een gedeelte op Bond Blog.

Bron: NU.nl

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures