Films en seriesFilms en series

woensdag 24 mei 2017

Hartverwarmend verhaal over Moore gaat viraal

Bij het overlijden van Sir Roger Moore worden veel anekdotes over hem verteld. Eén anekdote wordt op social media massaal gedeeld.


Het verhaal komt van Londenaar Marc Haynes. Hij zag als 7-jarig jongetje Roger Moore op het vliegveld van Nice in 1983. Hij wilde als James Bond-fan graag een handtekening, maar durfde die zelf niet te vragen. Zijn opa (die geen idee had wie deze Roger Moore was) besloot een handtekening voor zijn kleinzoon te vragen met de woorden: "Mijn kleinzoon zegt dat u beroemd bent en hij wil graag een handtekening van u".

Hierop schreef Moore een vriendelijke tekst achterop een vliegticket en sloot af met zijn handtekening. Toen opa blij terugkwam en de kleine Marc de gesigneerde ticket gaf, reageerde de jongen niet blij. Hij bestudeerde de handtekening en zei dat hij niet klopte. Er stond 'Roger Moore' en geen 'James Bond'.


Marc had geen idee wie Roger Moore was, hij wilde een handtekening van James Bond hebben! Opa ging weer terug en legde uit dat zijn kleinzoon zei dat hij met de verkeerde naam had gesigneerd. Waarop Moore Marc bij zich riep en op fluisterende toon uitlegde: "Ik moet met Roger Moore tekenen, want anders zou Blofeld uit kunnen vinden dat ik hier ben". Hij vroeg de jongen niemand te vertellen dat hij James Bond had gezien, waar hij zich trots aan hield. Hij werkte nu samen met James Bond!


Jaren later, toen Marc 30 was en voor Unicef werkte, ontmoette hij Roger Moore die iets op camera moest zeggen als ambassadeur voor Unicef. Hij vertelde het verhaal over Nice en Moore zei; "Ik kan het me niet herinneren maar ik ben blij dat je James Bond hebt ontmoet." Maar daarna deed hij iets briljants.

Bij het weggaan kwam Marc hem tegen in de gang en toen keek Moore beide kanten op, en begon te fluisteren: "Natuurlijk herinner ik onze ontmoeting in Nice nog, maar ik heb niks gezegd, want die cameramensen… één van hen zou zomaar voor Blofeld kunnen werken”.

Ineens was Marc weer 7 jaar oud.

Bron: Een Vandaag

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures