Films en seriesFilms en series

donderdag 25 mei 2017

Voor altijd verbonden

Bond-acteurs reageren op dood Roger Moore


Het is nooit gelukt alle zes Bond-acteurs bij elkaar te krijgen. En dat is jammer. Even leek het erop dat het zestal acte de présence zou geven tijdens de premièreparty van Skyfall, ter ere van Bonds vijftigste filmverjaardag in 2012. Helaas. Alleen als wassen beeld bleek het mogelijk alle Bond-acteurs bijeen te brengen.


De ijdele hoop dat dit ooit nog zou gebeuren, is met het overlijden van Roger Moore in één klap verdwenen.

De band tussen de James Bonds is overigens altijd vriendschappelijk geweest. Geen rivaliteit, iedere acteur had zijn eigen moment om als 007 te schitteren. Het was vooral een fotomomentje voor de pers om twee of meerdere Bonds bij elkaar in het kader te krijgen. Van Roger Moore is met ieder van de andere vijf Bonds een foto bekend.

Naast het medeleven van over de hele wereld (Michael Caine, Paul McCartney, Jane Seymour, Britt Ekland, Kabir Bedi, Vijay Amritraj, Tanya Roberts, teveel om op te noemen), hebben ook de overige vijf James Bonds gereageerd op de dood van hun collega:



“Ik was bedroefd toen ik hoorde dat Roger was overleden. We hadden een buitengewoon lange vriendschap in Hollywoodtermen, met veel grappen en grollen. Ik ga hem missen.”
Sean Connery via The Hollywood Reporter


“Ik mocht Roger graag, hij was een unieke gozer, echt een goed persoon.”
George Lazenby via de Daily Express


“Ik kende Roger als een vriendelijke en gulle man. Hij was een sympathiek en succesvol acteur. Ik leef mee met zijn familie.”
Timothy Dalton via 007.com


“Met diepe bedroefdheid heb ik het nieuws over je overlijden vernomen. Je bent voor een groot deel van mijn leven belangrijk geweest, van The Saint tot James Bond. Als James Bond was je fantastisch, je hebt de weg voor mij vrijgemaakt. De wereld gaat je missen en je unieke gevoel voor humor. Mijn oprechte deelneming voor je familie en kinderen. Rust in vrede.”
Pierce Brosnan op Facebook


“Nobody Does It Better – love Daniel”
Daniel Craig via 007.com

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures