Films en seriesFilms en series

zondag 22 november 2009

Een historische gebeurtenis

We vieren dit jaar een viertal jubilea:

40 jaar On Her Majesty's Secret Service (1969)
30 jaar Moonraker (1979)
20 jaar Licence to Kill (1989)
10 jaar The World Is Not Enough (1999)

Quizvraag: waar zit de stijlbreuk?

Het zat er al lange tijd aan te komen dat in 2009 geen Bond-film zou verschijnen. Nu tegen het eind van het jaar kunnen we inderdaad stellen dat het niet is gelukt deze lijn vol te houden - zoals ook al was gebeurd in 2007.

Is dat erg? Natuurlijk niet. Maar kom over tien jaar niet aan met de klacht dat we nog steeds met dezelfde vier films feest moeten vieren.

Hoe ik het jubileum in ga vullen? Alle films moeten bekeken worden, via de beamer. Maar dat is niet genoeg. Een inleidend praatje vooraf? Een marathon? Ik heb zelf nooit de lol ingezien van marathons. Beetje domme bezigheid en weinig inspirerend. Zal ik de films juist laten zien aan mensen die ze nog niet zo goed kennen? Of zal ik alleen Jouri vragen om te komen kijken?

Ik kom er, hoe kan het ook anders, gauw op terug.


Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures