Films en seriesFilms en series

donderdag 14 januari 2010

Team A

Nog vóór James Bond was er voor mij The A-Team. Ik was als kleine jonge echt een fan. Geen idee waar de verhaaltjes over gingen, maar de actie en het knutselwerk van het team maakte de serie voor deze analfabeet een favoriet.

Jaren later nog eens teruggezien, maar meer dan nostalgische gevoelens maakte het niet bij me los. Het was toch behoorlijk flauw. Onecht ook. Maar dat schijnt altijd de charme van The A-Team te zijn geweest: er werd veel, heel veel geschoten, maar doden vielen er nooit.

Ik heb mij laten vertellen dat in The A-Team regelmatig actiescènes te zien waren die oorspronkelijk voor diverse Bond-films waren geschoten. Een ontploffende helikopter die de Bond-film niet haalde, werd gekocht door het A-Team-team en vervolgens in de aflevering gemonteerd.

Deze zomer is er dan de langverwachte speelfilm. De trailer ziet er goed uit, naar de maatstaven van nu uiteraard. Ik vermoed ook dat er doden gaan vallen.

De nieuwe koppen, onder aanvoering van Liam Neeson, zijn even wennen. Dat komt ook omdat de oorspronkelijke serie het juist van de smoelen moest hebben: de witte haren van George Peppard, de hanekam van Mr. T. Ook nu zitten die er in om de karakters te herkennen, maar allemaal dus gemodelleerd naar de oorspronkelijke acteurs. Heel begrijpelijk, maar toch vreemd.




Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures