Films en seriesFilms en series

zaterdag 19 juni 2010

Ook David Arnold doet GoldenEye

Net nu ik eindelijk heb besloten dat Eric Serra een volwaardige Bond-score heeft afgeleverd voor GoldenEye, lees ik dat huidig Bond-componist David Arnold de muziek voor de nieuwe game gaat schrijven!

Lange tijd heb ik gehoopt dat David Arnold een rescore van GoldenEye zou verzorgen. In zijn eerste Bond-film Tomorrow Never Dies laat Arnold horen dat hij de enige echte erfgenaam van John Barry is. Componist Eric Serra brengt in GoldenEye een compleet andere geluid ten gehore. De veelal elektronische invloeden ademen weinig Bond. Het is het buitenbeentje van de filmreeks.

Maar nu ik GoldenEye recent opnieuw heb bekeken, en daarbij vooral goed op de muziek heb gelet, ben ik tot de conclusie gekomen dat de muziek van Serra gewoon bij de film hoort. Misschien is het een vorm van acceptatie – hoewel, op sommige punten is de score gewoon goed. De GoldenEye Overture is altijd al een favoriet geweest en draagt bij aan de wat donkere sfeer van de film.


Tot het nieuws van de dag opdook: ook David Arnold gaat zijn steentje bijdragen aan de grote nieuwe GoldenEye-game. Hopelijk blijft hij een beetje in de buurt van voorganger Serra.

Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen…

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures