Films en seriesFilms en series

maandag 25 oktober 2010

Over de balk

Omdat het (blijkbaar) zo werkt, hoef ik het er nog niet mee eens te zijn!

Het volgende: filmschrijver Peter Morgan is tijden geleden ingehuurd om de eerste lijnen van Bond 23 te schetsen. Morgan kreeg daarvoor op kosten van Eon Productions een riant appartement in Wenen, mocht lekker gaan klooien aan een verhaallijn, heeft zijn ideeën gepitcht en schrijft nu naar eigen tevredenheid aan een biopic over Freddy Mercury.

...Wacht even. Daar mis ik iets.

Zoals iedereen weet is eerder dit jaar de productie van de nieuwe Bond-film een halt toegeroepen wegens de financiële malaise bij MGM. Peter Morgan heeft daarop zijn koffers gepakt en is weer richting de US of UK gegaan.

Naar eigen zeggen zou hij enkel een treatment inleveren (een verkort filmscript zonder dialoog) en nooit een compleet scenario schrijven. Of hier uiteindelijk verder aan gesleuteld gaat worden door Neal Purvis en Robert Wade, is Morgan onduidelijk. Het interesseert hem zelfs niet zo veel.

Nu is dit natuurlijk helemaal aan Eon, maar wordt hier niet een klein beetje met geld gesmeten?

Geheel kosteloos bied ik bij dezen (ja, met een N) mijn diensten aan. Laat Wenen voor wat het is. Ik beloof binnen twee weken met een degelijk treatment te komen en blijf daarna MET ALLE PLEZIER beschikbaar.

...Ik heb niks met Freddy Mercury.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures