Films en seriesFilms en series

dinsdag 30 juli 2013

Bonds in de bios

Robin Hood: Prince of Thieves
Onlangs Robin Hood: Prince of Thieves teruggezien op blu-ray. Blijft een leuke film. Met aan het eind een opvallende rol voor Sean Connery als King Richard. Opvallend klein, en opvallend genoeg niet vermeld bij de credits. De hoogste credit die je kunt krijgen.

Het was destijds in 1991 dat ik voor het eerst een James Bond-acteur in de bioscoop zag. En Connery heb ik daarna nog meermaals gezien op het witte doek in The Rock (1996), The Avengers (1998), Entrapment (1999) en The League of Extraordinary Gentlemen (2003).

De andere Bonds George Lazenby, Roger Moore en Timothy Dalton heb ik zowel als 007 als in andere films nooit in de bioscoop gezien. Roger Moore heb ik alleen gehoord in The Saint (1997), ook helemaal aan het eind van de film in een cameo. Hij werd wel vernoemd in de credits, anders had alleen ik hem waarschijnlijk herkend.

Mrs. Doubtfire

Pierce Brosnan en Daniel Craig zag ik eerder in de bios dan zij Bond waren. Beide toekomstige 007's zijn mij destijds niet opgevallen in Mrs. Doubtfire (1993) en Lara Croft: Tomb Raider (2001). Hoezo charisma?

Lara Croft: Tomb Raider

Brosnan heb ik naast zijn vier Bond-optredens ook nog gezien in The Thomas Crown Affair (1999) en The Ghost Writer (2010). En Craig nogmaals pre-Bond in Munich (2005), The Golden Compass (2007), Kuifje (2011) en The Girl with the Dragon Tattoo (2011).

Wanneer zag jij welke Bond voor het eerst op het witte doek?

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures