Films en seriesFilms en series

donderdag 8 september 2016

Waltz ongelukkig met Blofeld-rol

Het is een vertaling van een vertaling (van Duits naar Engels naar Nederlands), maar het komt hier op neer dat Christoph Waltz niet helemaal gelukkig is met zijn versie van Blofeld in Spectre (2015). Dat zegt de acteur deze week in het Duitse ZEITmagazin MANN. Het originele artikel is niet online te lezen, enkel een Engels aftreksel daarvan op CommanderBond.


'Ik kan niet zeggen dat ik het hem geflikt heb',  geeft Waltz aan. 'Het kon er mee door, maar het is niet geworden waarop ik hoopte. Ik had graag wat meer inspiratie willen hebben.'

Hoewel hij daar verder niet over uitweidt, doelt de tweevoudig Oscar-winnaar daarmee ongetwijfeld op de samenwerking met regisseur Sam Mendes en op het povere script waarmee hij moest werken. Daarnaast vond Waltz het hele Bond-circus nogal overdreven.

'Uiteindelijk is het maar een film, en zou het daar om moeten gaan. Ik begrijp best dat je zoveel mogelijk toeschouwers op de première wilt hebben, maar moet dat per se in The Royal Albert Hall? Wat is er mis met het Odeon op Leicester Square? De volgende première wordt een nationale feestdag!'


Eerder dit jaar schijnt Waltz gezegd te hebben terug te willen keren in de rol als Daniel Craig ook voor een vervolg tekent. Vooralsnog is daar nog helemaal niets over bekend.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures